جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان خراسان جنوبی

logo
   
 
    • طبقه بندی پرسش های متداول
    • طبقه بندی پرسش های متداول
    •  
    • بیشترین سوالات پرسیده شده

      شرایط پرداخت جوائز صادراتی چیست؟

      - فتوکپی کارت بازرگانی معتبر - اصل اظهارنامه‌های صادراتی همراه با بارنامه‌های داخلی و در صورت صادرات به آسیایی میانه ارائهCMR - تکمیل فرم مشخصات متقاضیان دریافت جوایز صادراتی - تکمیل فرم شماره (2) قسمت سوم آن (فرم محاسبات) - ارائه نامه درخواست جوائز صادراتی

      شرایط برگزاری نمایشگاه چیست؟

      شرکتها یا اشخاصی که قصد برگزاری نمایشسگاه در داخل را دارند ابتدا می‌بایستی طرح توجیهی برگزاری را به اداره توسعه صادرات ارائه نمایند تا بعد از بررسی کارشناسی طرح در صورت مورد قبول بودن نسبت به صــدور مجــوز آن اقدام خواهد شد به طوری که در طـــول برگزاری آن کارشناسان بازرگانی بر نحـــوه برگـزاری آن نظارتهای لازم را اعمال خواهند داشت.

      در مورد بیمه قالیبافی بافندگان به چه صورتی اقدام نموده و به کجا مراجعه نمایند ؟

      بیمه قالیبافی شامل سه مورد ( بیمه بازنشستگی،از کارافتادگی،فوت ) بوده که در قبال پرداخت وجه ناچیز تقریباً 42000 ریال بصورت پرداختهای 6 ماهه بوده که بافندگان طی فلوچارت ذیل به مراکز بیمه مراجعه فرمایند: الف- مراجعه مستقیم متقاضی به شعبات سازمان تامین اجتماعی و ارائه درخواست و مدارک مثبته ب - استعلام از مرکز فرش سازمان بازرگانی مبنی بر قالیباف بودن متقاضی توسط سازمان تامین اجتماعی ج - صدور گواهی قالیبافی توسط مرکز فرش سازمان بازرگانی د - معرفی به کمیسیون پزشکی جهت انجام معاینات اولیه ه - عقد قرارداد و- ادامه بیمه پردازی توسط متقاضی

      جهت دریافت معرفی نامه و ارائه به بانک به چه صورت و چگونه اقدام نماییم ؟

      جهت دریافت معرفی نامه به کارتها و پروانه های قالیبافی که موقتا" موعد و تاریخ آنها منقضی شده ، معرفی نامه ای موقت مبنی بر تائید قالیباف بودن ، قالیباف صاحب کارت یا پروانه منقضی شده ارائه می دهیم که ارائه معرفی مذکــــور منوط به اخذ استعلام از بانک و تسلیم به مرکز فرش و متعاقبا" صدور معرفی نامه از مرکـز فرش یا ادارات و واحـدهای بازرگانی خواهد بود

      چه مدارکی برای صدور پروانه کسب صنفی لازم است ؟

      برابر ماده 30 آئین نامه اجرائی تبصره یک ماده 12 قانون نظام صنفی شرایط و مدارک لازم: 1) تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2) ارائه سند مالکیت یا اجاره نامــه رسمی و یا عادی و یا ارائه قراردادهــای منعقده فی مابین متقاضی پروانه کسب با ادارات و سازمان های دولتی 3)گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائــم و یا ارائـــه گواهی معتبر مبنی بر داشتن معـــافیت تحصیلی یا پزشکی 4) ارائه گــواهی عـــدم سـوء پیشینه 5)ارائــه آخریــن مدرک تحصیلی با حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدائی یا سواد خوانـدن و نوشتن ( به استثنای متقاضیــانی که سـن آنهـا از 50 ســـال به بالا می باشد . 6) گواهی عدم اعتیاد به مواد مخــــدر از وزارت بهـــداشت ، درمــان و آموزش پزشکی 7) ارائه پـایان کار تجاری ، اداری و یا کارگــاهی محل واحد صنفی و یا قبـــوض یا رسیـــد پــرداخت عوارض کسب و پیشه سالیانه شهـرداری و یا پروانه ساختمانی تجاری ، اداری و یا کارگــاهی محل واحـــد صنفی و یـا ارائه گواهی شهـــرداری مبنی بر بلامـانع بودن صدور پروانـــه کسب 8) ارائه کارت معاینه پزشکی وگـــواهی صلاحیت بهداشتی از وزارت بهداشت برای صنوفی که مشمول ماده13 قانون موادخوردنی،آشامیدنی می باشنـد 9)ارائـــــه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده و یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیــاتی 10) مـــدارک لازم دال بر دارا بودن صلاحیت فنی برای مشاغل خاص بر اساس آئین نامه مربــوط 11)موافقت اداره نظارت براماکن عمــومی نیروی انتظامی 12) عکس جدید 12 قطعه 13) فتوکپی شناسنامه عکس دار دو برگ

      آیا دارنده پروانه کسب صنفی می تواند بعد از اخذ پروانه در تمام نقاط شهر واحد صنفی دایر نمایند ؟

      براساس ماده 12 قانون نظام صنفی مصوب 24/12/1382 مجلس شورای اسلامی و آئین نامه های مربوط فقط در مکانی که در پروانه مذکور مشخص شده است فعالیت نمایند .

      آیا افراد صنفی می توانند بیش از یک پروانه دریافت نمایند ؟

      فرد صنفی می تواند پس از اخذ یک پروانه کسب به نام خود در سایر واحدها با معرفی مباشر ذیصلاح اقدام نمایند .

      خانوارهای مزدوج به منظور جدا نمودن کالا برگهای خود از خانوارهای مربوطه چکار باید بکنند .؟

      مزدوجین محترم واجد شرایط با مراجعه با دفاتر پستی شهرستانها و با ارائه مدارک مورد نیاز : الف – شناسنامه های سرپرست خانوار ب – کلیه کالا برگهای مرحله دوازدهم به همراه سر برگ کالا برگهای مربوطه ج – شناسنامه های مزدوج و با راهنمائی و صدور فرم مربوطه توسط نمایندگان مستقردر دفاتر پستی اقدام به جدا سازی و اخذ کالا برگهای مربوطه می نمایند .

      فردی بخواهد واحد صنفی ایجاد کند چه کار باید انجام دهد؟

      برابر مـاده 1 آئین نامه اجـــرائی تبصره یک ماده 12 قانون نظام صنفی موضوع «صدور پروانه کسب » فـرد باید قبل از سپردن هر گونه تعهده اجاره نامه و یا سند خرید محل را با درخواست کتبی به اتحادیه مربوطه تسلیم نمایند.

      خانوارهائیکه پس از دریافت کالا برگ مرحله دوازدهم صاحب فرزند می شوند جهت اخذ کالا برگ نوزاد چه کار باید بکنند ؟

      مدارک مورد نیاز : شناسنامه سرپرست خانوار، شناسنامه نوزاد،سر برگ کالا برگ مرحله دوازدهم خانوارهای ذیربط با در دست داشتن مدارک یاد شده از تاریخ هیجدهم لغایت بیست و هفتم هر برج به دفترپستی شهرستان مربوطه مراجعه و با راهنمائی و اخذ فرم مربوطه از نماینده بسیج اقتصادی مستقر در دفتر صندوق اقدام به اخذ کالا برگ مربوطه نمایند . توضیح : به فرزندان چهارم خانوارهائیکه پس از 26/2/83 متولد شده اند کالا برگ تعلق نمیگیرد .

      خانوارهائیکه قصد انتقال به سایر استانها را دارند . جهت تعویض کالا برگهای مربوطه چه کار باید بکنند .؟

      خانوارهای فوق با مراجعه به بسیج اقتصادی ادارات ذیربط اقدام به اخذ فرم ویژه انتقال به استان مقصد نموده و با ارائه فرم مذکور و پذیرش در شهرهای استان مقصد اقدام به تعویض کالا برگهای مربوطه مینمایند .

مجموع بازدیدها : 1,619,280
تعداد بازدید امروز : 261
آخرین به روزرسانی : 14:21  1397/11/29